Erik Nielsen i konflikt med lærerne!

Selvfølgelig er Erik Nielsen i konflikt med lærerne, også selv om han gentagne gange har sagt “Vi har en konflikt med Danmarks Lærerforening om arbejdstilrettelæggelsen, men vi har ikke en konflikt med den danske lærerstand”.

Hvem er det han tror Danmarks Lærerforening repræsenterer? Forestiller Erik Nielsen sig, at Danmarks Lærerforening kører sit eget løb og er fuldstændig ude af trit med sine medlemmer? Forestiller Erik Nielsen sig at KL’s opgør med lærernes arbejdstidsregler ikke kan opfattes som andet end at lærerne under ét ikke arbejder nok? At KL’s offensiv kan opfattes som andet end en mistænkeliggørelse af lærernes arbejdsindsats?

Hvis det er tilfældet, så er Erik Nielsen meget naiv og ude af trit med den virkelighedsopfattelse vi lærere har.

Vi har meget svært ved at se hvilke opgaver KL mener vi ikke længere skal varetage. Alle tegn peger på, at det er vores forberedelsestid, der skrumper ind og så vil kvaliteten falde. Derfor kæmper DLF for vores forberedelsespulje, gerne fordelt forskelligt i forhold til hvor mange undervisningstimer, og muligvis også hvilke fag, man har.

Det kan godt være at Erik Nielsen forsøger at pakke det pænt ind med ros af lærerne, men det er jo tydeligt at han ikke interesserer sig for undervisning. Ingen lærer kan som udgangspunkt nøjes med at undervise 9. klasse i et fag. Og selv hvis det var tilfældet, så går han ud fra at man som lærer bare bruger det samme materiale år efter år. Sådan er virkeligheden ikke.

Man må sige, at den tidligere fagforeningsmand har skiftet ham, og i dén grad er blevet arbejdsgiver. Interessant er det, at han gerne arbejder for lønforhøjelse til kommunalbestyrelsesmedlemmer, men ikke under skolelærerne en forberedelsespulje! Det er vi forhåbenligt flere, der nok skal huske ved det kommende kommunalvalg.

Tina Hippe Hansen
Fortly 3b

(indlægget blev desværre ikke bragt)